27 Eylül 2013 Cuma




   Hayatımda okuduğum en ilginç kurgulu kitaplardan biri. Bazen okurken bunu bende düşünebilirim derim ama asla böyle bir sanat-bilim disiplinerarası yaklaşımı asla düşünemezdim. Beethoven’a bir matematik denklemi ya da Sokrates’in bir düşüncesini yerleştirmeyi asla akıl edemezdim. Süper bir kurgu. Hayal gücümü zorlayan bir kitap oldu.


   Kitabın dilini 'Büyülü Dağ'a çok benzettim. Olayı anlatırken, arada müdahaleler, açıklayıcı veya ileriki döneme ait bilgiler.. Etkileyici bir dildi. Ayrıca araştırma yaparken Thomas Mann ile yakın arkadaş olduklarını öğrendim. Aynı etkiyi yakaladığımı hissetmekte çok özel oldu benim için.
Kahramanın yetim olması, hiç bir dini inanç, zenginlik, mal mülke sahip olmayışı da o döneme ait kast sistemine bir gönderme olmuş. Ayrıca, hiçbir şeyi sorgulamadan boyunduruk altında olması, yapması gerekeni, bekleneni yapması ve sonunda pes etmesi de güzel dile getirilmiş. Tabi o zeka dolu yaşamın sonunu okuyunca bu kadarcık mıydı dedim.


   Çok etkileyici bir kitap, yer yer sıkıldığımı düşündüğümde bile ne bir satır atlayabildim ne de kitabı elimden bırakabildim.


   İyi ki okumuşum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder